Verzenden & retourneren


1. Verzending 

Uw bestelling wordt zo snel mogelijk verzonden nadat uw bestelling en betaling zijn ontvangen. Alle bestellingen worden verzonden vanuit België. Alle leveringen zullen door BPost, PostNL, DHL, DPD en/of Mondial Relay worden uitgevoerd in opdracht van Yeaukee. U kan ook kiezen voor gratis ophalen, waardoor je de bestelde artikelen zelf kunt ophalen wanneer u het wenst. Tenzij anders vermeld, zijn alle producten die in de Yeaukee Webshop beschikbaar en op voorraad zijn, direct leverbaar. U wordt per mail op de hoogte gebracht in het geval dat een artikel dat u heeft besteld toch niet beschikbaar is. U kan kiezen om te wachten tot het product opnieuw op voorraad is, een terugbetaling aanvragen of een vervangend product of cadeaubon van dezelfde waarde uit te kiezen.

Verzendkosten voor elke verzending binnen België bedragen €6,50 en in Nederland/Duitsland zal dit vanaf €10 zijn. Geen verzendkosten zijn verschuldigd voor bestellingen met een waarde boven €75 en met één afleveradres in België. De bestelling moet hoger dan €100 in Nederland en Duitsland kosten om geen verzendkosten aangerekend te zien. Er moet hierbij ook telkens één afleveradres zijn. Dit vorige geldt niet voor bestellingen die naar een ander land moeten worden verzonden. Deze transportkosten voor andere buitenlandse zendingen zijn afhankelijk van het land van bestemming. Om meer informatie te krijgen over de exacte kosten, kan u ons contacteren  op info@yeaukee.be.

 

2. Levering

Tenzij op de webshop anders is aangegeven, duurt de levertijd van bestellingen meestal niet langer dan 7 dagen mits de bestelling op voorraad is. Tenzij op voorraad, duurt de levertijd voor textiel van 7 tot 14 dagen. Houd hier rekening mee wanneer u een product bestelt. De verzendtijden zijn indicatief en niet vastgesteld. We hebben afgesproken dat de leveringstermijn niet langer dan dertig dagen zal zijn, tenzij vooraf met u is besproken. We zullen je ook op de hoogte houden als deze deadline niet haalbaar is als gevolg van omstandigheden zoals verlofperiode, onvoorziene gebeurtenissen, stockbreuk, etc.

De klant zal onmiddellijk schriftelijk via e-mail worden geïnformeerd als de overeengekomen levertermijn om welke reden dan ook door ons wordt overschreden. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst met Yeaukee te ontbinden door dit schriftelijk aan ons te melden, bijvoorbeeld per post of per e-mail, binnen de tien werkdagen. De betalingen die de afnemer al heeft gedaan, worden zo snel mogelijk teruggestort op de bankrekening van de afnemer, maar niet later dan tien werkdagen nadat Yeaukee het bovengenoemde verzoek tot ontbinding van de overeenkomst heeft ontvangen.

Paketten laten we steeds leveren op het door u doorgegeven adres tijdens de bestelling. Om extra kosten te voorkomen, laat ons onmiddellijk weten als er een verzendadres foutief is doorgegeven. Als uw bestelling niet wordt afgehaald in het afhaalpunt of meermaals wordt aangeboden als u niet thuis bent, wordt deze door de koerier teruggezonden naar ons. Voor een retour naar ons moet een toeslag van €4,50 worden betaald. De klant betaalt deze, samen met een extra verzendkost voor het opnieuw versturen van het desbetreffende pakket.

Yeaukee kan niet garanderen dat de koeriers op tijd leveren. In België vindt levering meestal plaats binnen 24 uur na verzending. Er kan een vertraging zijn vanwege koeriersomstandigheden, zoals het weer, pieken of andere onvoorspelbare omstandigheden. Wij kunnen hier niet verantwoordelijk voor worden gesteld en hebben ook geen invloed hierop.

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat alle producten zo veilig en stevig mogelijk worden verpakt. Als gevolg hiervan kunnen pakketten die zijn beschadigd, vernietigd of niet zijn aangekomen niet worden terugbetaald en kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele problemen die onderweg ontstaan.

Het is mogelijk voor Yeaukee om een bestelling in meerdere zendingen te verzenden.

Elke bestelling wordt geleverd met een track-& tracecode, die je tot twee weken na de bestelling kunt opvragen.

 

3. Retourneren

Het is perfect mogelijk om bij ons te retourneren. Als particulier kan je niet-gepersonaliseerde items die werden gekocht via de webshop van Yeaukee, binnen 14 dagen omruilen te beginnen vanaf de eerste dag van levering, zolang het product ongebruikt, onbeschadigd en voorzien is van het originele label. Het is niet toegestaan om gedragen, bevuilde, berookte, gewassen, beschadigde of herstelde goederen terug te nemen.

Bovendien verzoeken we u om ons binnen vijf werkdagen op de hoogte te brengen van het feit dat u een product wilt retourneren of ruilen. De koper draagt alle kosten en het risico voor het terugzenden van de producten. De koper betaalt ook voor de verzending van de nieuwe bestelling. In het geval dat wij vermoeden dat de klant het product heeft beschadigd, dat het reeds is gebruikt of dat andere redenen onvoldoende zijn, behouden wij ons het recht om de ruiling of terugzending te weigeren.

In geval van ontbinding zal Yeaukee binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending het geld stante pede aan u terugbetalen. We zullen namelijk de verzendkosten die we hebben betaald om het product naar u te sturen verlagen. U ontvangt dus de betaling retour, afgezien van de verzendkosten van de heenzending.

Voor verdere vragen en afhandelingen in verband met retourneren, verzoeken wij u vriendelijk om ons te contacteren via info@yeaukee.be.

 

!! LET OP: Artikelen die gepersonaliseerd of bedrukt zijn, kunnen NIET worden teruggestuurd of geruild !!